Har vi ringt dig?
Varför möts jag av en automatisk telefonsvarare när jag försöker ringa numret som står på min nummerpresentatör?
När du ser ett obekant telefonnummer på din telefon kanske du vill ringa tillbaka för att ta reda på vem som ringt. Gör du det blir du upplyst om varför vi sökt dig. Eftersom våra anställda nästan alltid är upptagna i telefon är detta ett snabbt sätt att ge dig information.
Varför har jag fått ett säljsamtal trots att jag är NIX:ad?
Troligtvis har du blivit kontaktad av ett företag som du har, eller nyligen har haft, en kundrelation med. Syftet kan vara att ta reda på om du är nöjd som kund och om du har några frågor, eller att erbjuda dig ytterligare en vara eller tjänst. Kontakta oss gärna om du vill veta vem som sökt dig och varför.
Hur kan jag spärra mitt nummer för säljsamtal?
Via NIX-Telefon kan privatpersoner spärra sitt fasta telefonnummer och/eller sitt mobilnummer för obeställda telefonsamtal i marknadsförings, försäljnings- eller insamlingssyfte. Att spärra din telefon kostar ingenting mer än samtalskostnaden. Ring 077 228 00 00 eller gå in på nixtelefon.org.
Hur kommer jag i kontakt med det företag som jag blev uppringd av?
När du ringer upp telefonnumret till den du blivit kontaktad av möts du av en telefonsvarare som snabbt ger dig besked om vilket företag som sökt dig och varför. Kontaktuppgifterna till oss på Viva Sales hittar du under Kontakt.
Ni kan också ringa oss direkt på 010-3302808 eller kontakta oss per mejl på ordersupport@vivasales.se